2017. feb 06.

Céklás kovászolt kenyér

írta: Petőcz Ferenc
Céklás kovászolt kenyér

Elkészítés: 40 perc + 1 óra pihentetés + 3-6 óra kelesztés, közepesen nehéz

1_1.jpg

4_1.jpg

370 gramm BL80 liszt
8 gramm só
160gramm nyers reszelt cékla
220 gramm BL 80 lisztből készült teljes kovász, nem előkovászból készült
2 dl langyos víz
1 ek olívaolaj

A hozzávalókat keverjük össze, majd gyúrjuk át. Egy viszonylag ragadós tésztát kapunk a cékla nedvessége miatt, majd hagyjuk 10 percig pihenni az egészet. A kovászt használjuk élesztő helyett, lentebb már írtam róla.
10 perc pihentetés után jön a tészta hajtogatása. Húzzunk egy darabot a tésztából és hajtsuk rá, majd fordítsuk el 90 fokkal és ismételjük meg a hajtogatást még 7 alkalommal. Ezután 10 perc pihentetés jön, majd újabb hajtogatás. Összesen 4 alkalommal kell ismételni, majd mehet 1 órára kelesztésre a tészta.
A kelesztés követően gyúrjuk át lisztezett asztalon a tésztát és helyezzük kilisztezett kenyérformába. Egyszerű forma kb 600 Ft-ért rendelhető a neten, én is nem régen vettem.
Hagyjuk a szakajtóban a duplájára kelni ami kb 3 óra, de rosszabb esetben 6 óra. nekem meg kelt 3 óra alatt, az 1kilós szakajtóban.
Hirtelen mozdulattal borítsuk a kenyeret egy sütőpapírral bélelt tepsire, majd helyezzük be a 240 fokra előmelegített sütőbe. A sütő aljában egy tepsire öntsünk egy pohár vizet, majd 30 percig süssük 220 fokon hőlégkeverés mellett. Én biztosan csinálok még ilyent. Kihűlve, szeletelve egy látványos, egészséges finom kenyér.

3.jpg2.jpg

Szólj hozzá

Házi pékség Egészség vega és tészta