2017. sze 17.

Ecetes szilva

írta: Petőcz Szabó András
Ecetes szilva

dsc09121.JPG

Nagyon szeretem a szilvát minden formájában (pálinka, befőtt,gyümölcsként), de eddig savanyút sosem ettem belőle. Nagyon megtetszett a receptje, így el is készítettem. Kevés munka van vele, és persze sokat se kell mosogatni utána! A recept egyik nagy előnye valószínűleg ez lehet, nem beszélve az elkészítés gyorsaságáról. 

dsc09120.JPG

Hozzávalók: 2 kilónyi szilva, 1,2l víz, 1 dl 10 %-os ecet, 20 dkg cukor, 1 fahéjrúd, 1 csapott ek só

Elkészítés: a szilvát meg megmostam, szárát kitörtem, nem kell kimagozni! Felforraltam a vizet az összes hozzávalóval. Beledobtam a forró alaplébe,  és csak addig főztem, míg újra fel nem forr a víz. Ekkor az előkészített tiszta üvegekbe átszedtem. Az ecetes levet újra felforraltam, és megtöltöttem vele a szilvával megrakott üvegeket, a fémkupakokat rácsavartam. 5 percre fejre állítottam, majd vissza a talpjára, és raktam a helyére. Száraz dunsztban is kihűthetjük.

Szólj hozzá

Magyar Tartósítunk Egészség vega és tészta