2017. okt 20.

Rozmaringos édesburgonya- leves fokhagymás, fűszeres pirítóssal

írta: Petőcz Ferenc
Rozmaringos édesburgonya- leves fokhagymás, fűszeres pirítóssal

edesburi.jpg

Ezt az étel remeket Szabó András blogunk társzerzője követte el. Sajnos most nem jutott ideje, így én osztom meg a receptjét.

Ez az étel nem ma, hanem a heti egyik esős este készült, de csak most van időm feltölteni.
Hozzávalók: a nagy fej vöröshagyma apróra vágva, 3-4 gerezd fokhagyma reszelve, kb. 1 kilónyi édesburgonya megpucolva és felkockázva, olívaolaj a hagyma pirításához+ amennyi a pirítós megkenéséhez kell, 1,5 l zöldésgleves alaplé ( én 3 leveskockát oldottam fel a 1,5 liter vízben), 1 db szárított chili kettétörve, 2 ág rozmaring, szárított zsálya, só, bors, 1 bagett felszeletelve

A sütőt előmelegítjük kb. 180 fokra. Egy tepsit kibéleljük sütőpapírral. A vöröshagymát üvegesre pirítjuk, majd hozzátesszük a reszelt fokhagymát és kissé belepirítjuk. Hozzáadjuk a édesburgonya kockákat, majd felöntjük a vízzel, és beledobunk 3 leveskockát, és a kettétört chilipaprikát, és egy ág rozmaring aprított leveleit.. Míg a leves felforr a felszeletelt bagettek mindkét oldalát megkenjük kevés olíva olajjal és bekentem fokhagymával. Mozsárban összetörtem kevés szárított zsályát vegyes borssal és kevés sóval. Evvel a fűszerkeverékkel is megkentem mindkét oldalát a bagetteknek, majd még aprított friss rozmaringgal is megszórtam. Ha a leves megfőtt akkor rúdmixerrel kissé pürésítettem, majd a megpirult kenyérszeletekkel tálaltam.
Kitűnő étel az esős napokra.

Szólj hozzá

Levesek Egészség vega és tészta