2017. okt 21.

Gombás csirkemell sonka házilag

írta: Petőcz Ferenc
Gombás csirkemell sonka házilag

könnyű

dsc09399.JPG

Az elmúlt időszakban rengeteg olvastam a házilag készült felvágottakról. Könnyűnek is ígérkeztek a receptek, gondoltam nekem is bele kell vágni. Miért is ne? Eredetileg saját szedésű erdei gombából terveztem, most helyette ez készült, mert féltem, mi lesz akkor, ha nem sikerül és az erdei gombai nagy kincs. Nos, sikerült, félelmem alaptalan volt, de hogy is készül? Ha elolvassátok, le fogtok szokni a boltiról. Ár és a minőség, egyszerűség...

dsc09394.JPG

dsc09395.JPG

Húsdarálón ledarálunk 4 gerezd fokhagymát és 70 dkg csirkemellet. Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. Egy kis üveg kb 15 dkg apró csiperkekonzervet lecsepegtetünk. A fokhagymás csirkemell darálékot egy késes betétű robotgépbe helyezünk és krémes püré állagúra pürésítjük. 

Az így kapott elegyet folpackba csomagoljuk úgy, hogy a gomba is közé kerül és kis hengert formálunk. belőle.

dsc09397.JPG

dsc09396.JPG

Hűtőbe helyezzük kb 2-3 órára, hogy ízek érjenek, majd dupla rétegű alufóliába csomagoljuk és vízbe helyezzük. felforraljuk, majd takarékon 3 órát főzzük.

dsc09398.JPG

Ezt követően a lében hagyjuk kihűlni, majd amikor kihűlt hűtőbe helyezzük. Amikor teljesen behűlt kicsomagoljuk és kevés pirospaprikába forgatjuk.  Szeleteljük. A boltiban van tartósítószer az ezért áll el tovább, de ez is így eláll 5-6 napot. De nincs ideje, mert finom. Nem drága és tiszta hús, tudjuk miből készül. Ezért fogunk másfajtákat is készíteni, csak figyeljetek minket. Nem fogtok boltit venni. 

Jó étvágyat.

Szólj hozzá

Húsok és halak