2018. jún 10.

Görög hegyi füvek salátája- Ἡὁῤṫἀ (Horta)

írta: Petőcz Ferenc
Görög hegyi füvek salátája- Ἡὁῤṫἀ (Horta)

dsc00485.JPG
Kedves Olvasóink. A kép ne riasszon meg senkit sem. Ez egy fenséges étel és csak bátran. Mi 2006. óta járunk Görögországba, 2010 környékén vettünk görög szakácskönyvet itt kint, abban volt a recept. De soha sehol nem tudtam ilyent enni és alapanyagot kapni. Tavaly előtt megkóstoltam, néztek rám furcsán, mert turista ezt sem szokta kérni. Kaptuk, ízlett, azóta többször ettem itt, de nem tudtam kideríteni az alapanyagot, spenótos és szőlőleveles az íze, de nem tudtam kideríteni. Később megtudtuk, piaci napokon, ameddig nincs nagy szárazság lehet venni alapanyagot. Nekünk is sikerült.

dsc00428.JPG

A hortát görög földön legalább 80 féle növényből készítik. Ez az egyik. Pontos nevét most sem tudtuk meg, de a tavernákban is ezt kaptam az íze alapján. Közös jellemző mindre az, hogy finom, hatalmas vitaminbomba és van olyan növény, amely otthon is megtalálható lista a linken: http://erdokostolo.blogspot.com/p/fajfelismeres.html

Jöjjön a recept 2 főre:

25 dkg vad zöld növény ( ez a példány jó szárazság tűrő, így lassan veszít a nedvesség tartamából. 1 lábasban tegyünk fel  forrni vizet, ha már felforrt, tegyük bele a zöldséget és közepes lángon főzzük fedő nélkül.

dsc00483.JPG

Főzzük 30 percet, erre azért van szükség, hogy a vastagabb szárak is megpuhuljanak.  Szűrjük le, hagyjuk lecsöpögni, majd olívaolajat keverünk el citrommal sóval és adjuk hozzá a zöld leveleket. Sózzuk, borsozzuk. Én ettem langyosan, sokan így szeretik, de nekem lehűtve az igazi vagy szoba hőmérsékleten. Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá

Görög Nemzetek konyhája Szabadban láttuk főztük Egészség vega és tészta