2019. jan 09.

Aranyló nyúlhúsleves

írta: Petőcz Ferenc
Aranyló nyúlhúsleves

dsc02212.JPG

Tavaly novemberben vettem ég kettő házi nyulat a kolléganőmtől, ők tenyésztik és szerencsére nem tápos nyuszik, hanem igazi züldségen élnek. Készítettem már belőle a blogon látható tagine-t vagy éppen a karácsonyi vacsorára készült erdei gombás ragut. A gerincét és a belsőségeket (vese, máj, szív, tüdő) külön raktam, hogy készüljön egy finom leves. Elsőre mondom semmi extra, de mégis nagyszerű. A húst feltesszük főni( a belsőségek kivételével), majd amikor felforrt takarékra vesszük a levest és lehabozzuk.Hozzáadtam egy füstölt csülől csontját, amely jó alapízt ad. Ekkor kerül bele egy nagyobb teadióban babérlevél, egész köménymag, vegyes bors, szegfűbors (4-5 szem), görög széna levél. A leveshez kevés őrölt gyömbért is adok tényleg csak 1 tk, de nagyon finom ízt ad, nem tolakszik és a nyúlunkból készült levesnek ad egy kellemes alapszínt. Innentől kb 2 óra hosszat fő, a felénél belerakom 1 vöröshagymát, 3 gerezd fokhagymát, ízlés szerint sózom és lassú tűzön gyöngyőzve főzőm tovább a hozzáadot zöldborsóval és sárgarépával együtt, az utolsó fél órára a belsőségek is belekerülnek és készre főzőm. Én lúdgége tésztával tálaltam. Jó étvágyat. 

Szólj hozzá

Levesek Húsok és halak