2019. jan 16.

Erdei gombás veseragu vörös borban főve

írta: Petőcz Ferenc
Erdei gombás veseragu vörös borban főve

vese.jpg

Új év, új ételek lehetne ez a mottó, de csak annyi történt, tele a fagyasztó és megnéztük mit ehetnénk belőle. Amittaláltunk újragondoltam és elkészítettem, mellesleg nem mellékes, hogy szeretjük a belsőségeket is. Így egy egyszerű és egyben nagyszerű étel kerekedett néhány alapanyagból.

5 dkg házi szalonnát felkockáztam, zsírjára sütöttem, majd hozzá adtam egy nagy fej vöröshagymát kockázva, később 4 gerezd reszelt fokhagymát. Megpároltam, majd ehhez adtam 6 dkg kockázott, tisztított vesét, 50 dkg kockázott lapockát és addig pároltam sózva, borsozva, ameddig a hús kezdett fehéredni. Ekkor hozzáadtam 30 dkg gyűrűs tuskógombát, 1 ek pirospaprikát, 15 dkg kockázott házi füstölt csülköt és felöntöttem annyi száraz vörösborral, konkrétan bikavérrel, amennyi éppen ellepte. Adtam hozzá kevés Erős Pistát, majd forrás után fedő alatt takarékon készre főztem. Rizzsel tálaltam. Jó étvágyat.

 

Szólj hozzá

Húsok és halak Szabadban láttuk főztük