2020. már 24.

Máglyarakás

írta: Petőcz Ferenc
Máglyarakás

111.jpg

Klasszikus recept. Kb 20 éve nem ettem, így ideje volt elkészíteni és alapanyagai is jót tesznek ezekben a napokban az egészségünknek.

Én maradékból készítettem, így nem a klasszikus kifli, hanem nálam 8 db zsemlére esett a döntés, azt kockáztam fel, majd 8 dl tejet öntöttem. 5 db tojásnak külön választottam a fehérjét és a sárgáját. A sárgához került 15 dkg cukor és 1 csomag vaníliás cukor, ezt jól kikevertem, majd a tejes zsemléhez adtam, összekevertem.

Egy jénai tálat kikentem vajjal, erre került a zsemlés massza. Közben elkészítettem az almás réteget is, amihez 4 magvalt almát vékony szeletekre vágtam és 5 dkg vajon puhára pároltam 2 ek barnacukor kíséretében, ehhez adtam még 1 citrom levét és őrölt fahéjat, amiből szerintem ízlés szerinti kell.

Az első réteg zsemlés masszát megszórtam darált dióval, erre került a párolt alma, majd újabb réteg dió és a tetejére a maradék zsemlés massza. Ezt megkentem meggylekvárral (ez volt bontva), de az igazi ilyenkor a sárgabarack lekvár.

11.jpg

Betettem 180 fokra sülni 20 percet. Amikor kivettem a tetejére került az 5 tojásból és 2 ek cukorból készült hab. Készre sütöttem még kb 15 perc alatt. Hagyni kell hűlni és utána tálalható finomság.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Sós és édes szenvedélyek