2017. sze 16.

Tejfölös kelkáposztaleves füstölt hússal

írta: Petőcz Ferenc
Tejfölös kelkáposztaleves füstölt hússal

Elkészítés: 1 óra, könnyű

dsc09028.JPG

Nagyon régóta úgy van az kérem, hogy kedvenceim a káposztás ételek. Nagyon megörültem ennek a receptnek, így gyorsan elkészítettem és tovább is adom nektek. Olcsó és finom, magas C vitaminnal és a káposzta is megfő mégis roppanós marad. De hogy készül? Olvassatok tovább.

5 dkg kockázott szalonnát zsírjára lesütünk, a pörcök maradnak íznek. Ehhez adunk 2 fej kockázott vöröshagymát és azt üvegesre pároljuk, majd hozzá adunk 4 gerezd reszelt fokhagymát 50 dkg lehetőleg házi füstön füstölt kockázott csülköt, ezzel is picit pároljuk, majd jöhet 2-3 babérlevél, 2 ek házi pirospaprika. Felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje és egy picivel többel is, mivel 4 adag lesz, mehet hozzá 1-1,5 liter víz összesen. Sót csak akkor tegyünk hozzá, ha főzés közben a csülökből nem fő ki elég só. 

dsc09026.JPG

Amikor a csülök már puha 1 nagy púpozott ek lisztet kevés vízzel és 2 dl tejföllel elkeverünk és ezzel sűrítjük a levest. Ekkor én 6 ek házi tarhonyát raktam hozzá, picit még főztem, majd beleraktam 1 kisebb darabolt kelkáposztát és 2 ág borsikafüvet puffadás ellen és az íze miatt valamint 1 szál szintén házi füstölt kolbászt. Pár percet főztem így és elzárta a káposzta is megfőtt, de mégis roppanós maradt.

Bográcsban még finomabb!

Jó étvágyat.

Szólj hozzá

Magyar Levesek Nemzetek konyhája