2018. jan 11.

Korhely halászlé

írta: Petőcz Szabó András
Korhely halászlé

Mi nem csak karácsonykor szoktunk halászlé enni, de sok háztartásban ilyenkor aktuális. Házi kovászolt káposztából készítettem, receptje megtalálható a blogon. Érdemes kipróbálni, szerintem nagyon jó étel ez is, nemcsak a hagyományos halászlé.

dsc09847.JPG

Hozzávalók: 1 fej vöröshagyma, pár gerezd fokhagyma, kevés pirospaprika, 1,5 liter víz, 3 halászlé sűrítmény, 0,5 kg házi kovászolt káposzta, 0,5 kg pontyszelet 

Elkészítés: Az apróra vágott vöröshagymát kevés zsiradékon megpirítjuk, adunk hozzá pár gerezd reszelt fokhagymát. Megszórjuk pirospaprikával. Kimérünk 1,5 liter vizet, és ebből öntünk annyit hozzá, hogy a bele rakott káposztát éppen ellepje majd. Adunk hozzá házi erős pistát. Hozzáadjuk a kovászolt káposztát és kissé megfőzzük. Amikor szinte teljesen megfőtt, akkor adjuk hozzá a halászlé sűrítményeket és a maradék vízzel felengedjük. Amikor felforrt hozzáadjuk a halszeleteket, és készre főzzük. Nem keverjük, hanem rázogatjuk, hogy a halszeletek ne törjenek össze! Én Cseréptálban szoktam tálalni, szerintem az ilyen jellegű ételek jobban esnek egy falusias tálalásban. Fűszerezni nem kell, mert mind a kovászolt káposzta, mind a sűrítmény már eleve van, max ízlés szerint még adhatunk hozzá erőset.

Szólj hozzá

Magyar Levesek Húsok és halak