2017. ápr 20.

Svéd húsgombóc

írta: Petőcz Ferenc
Svéd húsgombóc

Elkészítés: 1 óra, könnyű

kartya2017marcius05_227.JPG

Vannak esetek, amikor az emberek a multikat szidják. Én nem szoktam, de rendszeresen esem az Ikea áruház csapdájába. Nos ez nem nekik reklám, de a bolt közepére érve kicsit megfáradva és megérezve az illatokat munka után vacsora előtt megéhezve ez az étel gyakran került elém. De szerettem volna itthon is enni, de mindig drágának találtam a mirelit terméket. Végre megkapta a receptet, amelyet még február tájékán elkészítettem, csak elfelejtettem felrakni. Így már bőven itt az ideje és kívánok hozzá jó étvágyat, biztos vagyok visszatérő falat lesz mindenhol.

kartya2017marcius05_225.JPG

A húsgombóc: 50 dkg sertés lapocka, 50 dkg marhahús darálva, 2 tojás, 8 dkg zsemlemorzsa, frissen őrölt, nem sajnált mennyiségű szerecsendió, só, 1 nagyobb vöröshagyma lereszelve 2 gerezd reszelt fokhagyma, 1 ek olaj. Az alapanyagokat összegyúrjuk, gombócokat formálunk vizes kézzel, majd bő forró olajba kisütjük. 

A mártáshoz felolvasztunk 6 dkg vajjal, hozzáadunk 6 dkg lisztet és lassan adagolva kb 8 dl liter leveskockából készült alaplevet adunk hozzá, besamel jellegű mártást kapunk amelyet 1,5 dl tejszínnel lazítunk, sóval, frissen őrölt borssal, egy csokor aprított petrezselyemmel ízesítünk. Hozzáadjuk a gombócokat átmelegítjük és rizzsel tálaljuk.

A receptet: Petőcz Ferenc készítette

kartya2017marcius05_226.JPG

Szólj hozzá

Svéd Nemzetek konyhája Húsok és halak