2017. júl 13.

Meggyes lepény

írta: Petőcz Ferenc
Meggyes lepény

Elkészítés: 1 óra, könnyű

dsc08707.JPG

Kedves olvasóink! Minden bizonnyal egyet értünk abban, hogy mindenkinek a mama főztje kedves emlékeket idéz. Így vagyok vele magam is. Anyai nagymamám cseléd volt, cselédkönyvét a mai napig féltve őrzöm. A kis könyvecskében, ami igazából egy füzet szintén kiderül az, amit mindig is tudtam, hogy a mama nagyszerű ember volt. Sajnos én későn születtem és Ő hamar elment az én földi létemben. Viszont tudom, hogy rengeteg ételt készített és a Váncza süteményes könyvvel így kerültem közelbe. Ő rendszerint abból készített sütiket és én is megtartottam e szokást. Azt gondolom ez egy alapmű. Ezekben a napokban mindenki felrakja a saját kis meggyes sütijét, így most következzen az, amelyet én már lassan 43 éve szeretek.

dsc08705.JPG

4 tojás fehérjét és sárgáját tegyünk külön. A fehérjékből verjünk habot. Akkor az igazi, ha fejre állítva az edényt, már esik ki az edényből. 

A tojás sárgákhoz adjunk 20 dkg cukrot 1 zacskó Váncza sütőport (ez magyar és jobb, mint az Oetker) és 1 mk őrölt fahéjat. Keverjük fehéredésig, majd adjunk hozzá 20 dkg vajat, most is ezzel készült. Az eredeti recept zsírral készül. Mindkettővel finomabb és egészségesebb, mint margarinnal. Keverjük össze, majd adjunk hozzá 20 dkg lisztet és azzal is dolgozzuk el. Ekkor óvatosan forgassuk bele a habot, hogy ne törjön össze, lassú mozdulatokkal. 

dsc08706.JPG

Egy tepsit vajjal vagy zsírral kenjünk ki és liszttel hintsük meg. Rakjuk bele a tésztamasszát és erre helyezzünk 30 dkg magozott meggyet. Mivel nem volt itthon friss, pedig szezon van, ez az én hibám, így egy régi befőtt járt pórul és sült finomra. A tepsit 200 fokra előmelegített sütőbe helyezzük és hőlégkeverésen kb 30 percet sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük. Amikor kész és kihűlt porcukorral hintjük és kockára vágva tálaljuk. 

Tipp: mert szoktam így csinálni, ajánlom, hogy a fahéjat hagyjuk el és a meggy helyett sárgadinnye kockákat rakjunk bele. Meg fogtok lepődni, annyira finom.

Szólj hozzá

Sós és édes szenvedélyek