2018. már 26.

Lasagne házi tésztából duplán zöldségesen (6-7 adag)

írta: Petőcz Ferenc
Lasagne házi tésztából duplán zöldségesen (6-7 adag)

Az egydsc00128.JPG

Az egyszerű gyors tésztás ételeket kedveljük. Ez házi tésztából készült, mégis egyszerű és gyors, mert alapjaiban igaz, hogy amíg a tésztát gyúrjuk, formázzuk, pihentetjük, elkészítjük az alatt az idő alatt felforr a víz is és kész a tésztánk. Bár itt nem főztük, de friss tészta lévén a zöldségek levében szépen megfőtt.

A tészta: 

22 dkg BL 55 lisztet és 8 dkg durum tésztalisztet egy mk sóval, 2 tojással és 5 ek vízzel elkevertem. összegyúrtam, majd egy zacskóban 30 percig a hűtőben pihentettem.

dsc00120.JPG

Tésztakészítővel többször fokozatosan átnyújtottam, időnként liszteztem, végül 1-es fokozaton nyújtottam.

Az összeállítás előtt 60 dkg friss lapockát ledaráltam, a szokásaim rabja lettem, de jobban szeretem az általam kiválasztott húst itthon ledarálni, mint a bolti nem tudom mit megvenni.

dsc00113.JPG

A darált húst 2 gerezd reszelt fokhagymával egy fej kockázott vöröshagymával, 2 ek olívaolajon 1 kis darabolt cukkinivel,1 édesköménnyel  sóval, borssal összepároltam. Közben 1 kg padlizsánt a sütőben megsütöttem.

dsc00114.JPG

A padlizsánt sütés után egy turmixgépbe raktam, adtam hozzá 1 dl olívaolajat, sót, borsot, 2 gerezd fokhagymát, egy csokor friss bazsalikomot, 1 fej kockázott vöröshagymát és 140 dkg-os konzerv paradicsomot. Az egészet turmixoltam, és összekevertem a hússal.

dsc00118.JPG

Besamelt készítettem, 10 dkg olvasztott vajat 3 púpozott liszttel elkevertem, ehhez adtam lassan adagolva és folyamatosan kevergetve 6 dl tejet és sűrűre főztem. Ekkor hozzá adtam egy tojást , amelyet gyorsan elkevertem, hogy ne csapódjon ki. Sóztam, reszelt szerecsendióval ízesítettem. 5 dkg pekorino sajtot reszeltem hozzá, összekevertem.

Egy pataki tálba kezdtem el rétegezni, mártás, besamel, tészta és a végére persze a húsos mártás és a besamel került. A tésztát 1 vagy 2-es fokozaton nyújtjuk ki a tésztagéppel és éles késsel lasagne lapokat vágunk belőle, ezt használjuk fel az ételhez.

dsc00121.JPG

dsc00122.JPG

Az egészet 200 fokon kb 1 órát sütjük, hagyjuk kicsit hűlni, majd adagokra vágva tálalható.Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá

Olasz Nemzetek konyhája Húsok és halak Egészség vega és tészta