2017. júl 29.

Thai zöld rizses-csirkés curry

írta: Petőcz Ferenc
Thai zöld rizses-csirkés curry

Elkészítés: 45 perc.

dsc08786.JPG

A curry mindig is ízlett, néha sikerült egy-egy autentikus receptet jól elkészíteni, de mégis valahogy valami mindig hiányzott. Sokan mondták, hogy próbáljam ki a curry pasztákat. Aham, gondoltam, de hamar szembesültem vele, hogy 1000 Ft körüli az ára, bár persze az ember megengedheti magának, de mégis drága. Most viszont újból rátaláltam a kedvenc kínai boltjaimra, meg kell hagyni a magyar boltok a tisztaságot, elleshetnék onnan. Végre minden magyarul is kiírva és az eladó is tud magyarul. Igazi Curry paszta paradicsom 300-500 Ft áron. Bevásároltam, és megcsináltam ezt az ételt. Szuper lett, ajánlom nektek.

dsc08781.JPG

dsc08780.JPG

dsc08779.JPG

Vettem kínai hagymát, ez a képen az, amelyik úgy néz ki, mint a zöldbab. Ennek a felét felkarikáztam és adtam hozzá póréhagymát, 2 gerezd reszelt fokhagymát. Az egészet egy wokban roppanósra pároltam, majd kivettem.

dsc08783.JPG

dsc08782.JPG

A paprikákat, cukkinit vékony csíkokra vágtam, majd a wokban picit megsózva szintén roppanósra pároltam és kiszedtem, külön raktam.

dsc08784.JPG

Kb 75 dkg csirkemellet feldaraboltam, majd 1,5 ek keményítő és 1 dl víz 1 ek halszósz keverékébe raktam. Ezt a masszát bele masszíroztam a húsba, kb 4-5 perc alatt teljesen felveszi. Ettől lesz olyan puha a hús, mint a kínai éttermekben, nem szárad ki a mell.A húst is megpároltam a wokban.dsc08785.JPG

Amíg a fenti dolgok készültek, addig a rizsünket és készíteni kellett. Mivel ebből 4 adag jön ki, mert a curry paszta ennyi főre elegendő, 28 dkg rizst kevés olajon előpirítunk, majd adunk hozzá 3 ek szójaszószt, 1 ek halszószt és felöntjük 2,5 szeres mennyiségű vízzel, késre főzzük, időnként keverjük. Ebbe az ételbe ajánlott a jázmin rizs.

Amikor a húsunk elkészült, azt is külön rakva kiszedjük, majd a wokba kerülhet egy kevés olaj még és hozzá a thai zöld curry paszta. kb 2 dl víz, ezzel felforraljuk a pasztát, amelyet a víz hozzáadása előtt az olajban picit pirítunk, hogy kiengedje az aromákat. Amikor a víz is hozzákerült, jöhetnek vissza az alapanyagok, hagyma, zöldségek, hús és készre főtt rizs. Az egészet egyszer összeforraljuk, keverjük, ha van otthon koriander levél, a végén tálaláskor adhatunk hozzá. A thai recept miatt erősen citromfüves az étel és kellemesen csípős.Milyen lett? Szerintem tökéletes. De nézzétek az eredményt!

dsc08787.JPG

Ilyen szép kerámia tányért is vettem, hogy jobban essen az étel. El is illant, a zöldségek pedig roppanósak maradtak.

Szólj hozzá

Kínai Húsok és halak