2018. jan 11.

Narancsos kacsa

írta: Petőcz Szabó András
Narancsos kacsa

Idén karácsonykor úgy gondoltam, hogy szakítok valamelyest a hagyományokkal. A fagyasztóban ott fagyoskodott egy egész pecsenye kacsa, úgy éreztem, hogy sok helyet foglal... 

dsc09854.JPG

Hozzávalók: 1 pecsenye kacsa, 2 narancs, só, bors, majoránna

dsc09848.JPG

Elkészítés: A narancsokat vékonyan karikázzuk fel. A sóval, borssal, majorannával megfűszerezzük a kacsát. Folpackba csomagoljuk, és 24 órára szegény párát visszatesszük a hűtőbe. Másnap kicsomagoljuk, tepsibe tesszük, és öntünk alá kevés fehér bort. Mivel cseréptálban készítettem, így nem előmelegített sütőbe tettem, hanem akkor kapcsoltam be. Hagytam, hogy felmelegedjen a cseréptál, és közepes hőfokra visszavettem a sütőt. Kb. 15 órát pároltam így lefedve, majd a fedelét levéve saját zsírjával megkenve aranybarnára sütöttem. A végén mézzel is meg lett kenve, hogy ropogósabb legyen

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

Húsok és halak