2018. már 12.

Disznósajt

írta: Petőcz Ferenc
Disznósajt

dsc00046_1.JPG

Mint ahogy azt már sokszor mondtuk, írtuk, tettük a házi ételek finomabbak, így készítünk házi kolbászt, savanyúságokat, lekvárokat és persze disznósajtot. Most sem mondjuk, hogy miénk a tuti recept, mert szerintünk olyan nincs. Azt tudjuk mondani, mi így készítjük és kíváncsiak vagyunk, Ti hogyan. De szerintünk ez is ízleni fog.

dsc00040_1.JPG

Receptünk szándékosan bolti műbélre fókuszál. Sajnos füstölni nem tudunk malac terméket, így hiába kapható gyomor, benne hamar megromlik a disznósajt füstölés nélkül a benne lévő fehérjék hatására. A képen láthatóból 2 db másfél kilós sajtunk készült. 

Mi 2 sertésnyelvet, 1 sertés fejet, kevéske kb 0,5 kg zsíros húst, 0,5 kg bőrkét és 1 sertéslábat tettünk fel főni, forrás után a habot leszedtük, sóztuk és teadióba tettünk babérlevelet, köménymagot, rozmaringot, fekete borsot, görögszéna levelet, majoránnát. 6 gerezd fokhagymát és 1 nagy fej vöröshagyma is került a főzőlébe, amelyet lassú tűzőn 2,5 órát főztünk addig, amíg a fejről és a körömről már levált a hús. Ekkor hagytuk kihűlni és a bőrős daraboka, meg a malac fülét külön raktam, nagyobb darabokra vágtam, akár csak a nyelvet. A többit a megfőtt hagymákkal ledaráltam, összekevertem a darabolt részekkel, pirospaprikát kevertem hozzá kettő evőkanállal, utána ízesítettünk, adtunk hozzá a főzőléből is, hogy meg legyen a sajt alapja. A műbélbe beöltöttük, kötöztük és a felmelegített főzőlében még 30 percet abáltuk. Majd kivettem, megszurkáltam tűvel ott, ahol levegős volt, hogy a levegő távozni tudjon, sütőpapírba csomagoltam, hogy a távozó zsír és folyadék ne szennyezzen be semmit sem, majd nehezékkel préselni kezdtem, ez kb 2-3 óra. Ezt követően hűtőbe került és a képen látható eredményt kaptuk. Nagyon finom lett, bár pont ott vágtam meg, ahol a darabolt nyelv nem látszik. Jó étvágyat!

dsc00045_1.JPG

Szólj hozzá

Magyar Nemzetek konyhája Húsok és halak