2018. dec 28.

Halászlé

írta: Petőcz Ferenc
Halászlé

dsc02170.JPG

Horgász vagyok és a halászlé az egyik étel, amelyet bármikor megennék, sokszor készítem is és ennek ellenére mégsem került még a blogra fel. Most jöjjön az, ahogy én szeretem készíteni.

Első a tűzrakás, egy bogrács és persze a halak. Én jó házi szalonnát le szoktam pirítani, majd a pörcöket kivenni. Ebbe kerül a nagyobb darabokra vágott vöröshagyma, néhány gerezd fokhagyma, amelyet picit párolok. Utána ráraktam 1,5 kg halat vegyesen pontygerinc, fej, törpeharcsákat, harcsa gerincet, kezsegeket, bodorkákat, 1 paradicsomot, 1 paprikát darabolva és 4-5 ek házi pirospaprikát, felöntöttem kicsiel több vízzel, mint amennyi ellepi és 1 órát főztem úgy, hogy folyamatosan lobogjon, néha utána öntöttem az elpárolgó lének. Került bele 2-3 babérlevél, só, őrölt bors, kevés őrölt kömény, 1 sárgarépa, 1 gyökér is. Amikor a halhús már levált a gerincről, akkor levettem a tűzről. Hagyom hűlni, majd átpasszírozom a halhúst a hagymákkal, zöldségekkel. Egy edényben már tűzhelyen de lehet tűzőn bográcsban is az alaplevelet felrakom melegedni, ha szükséges igazítok az ízeken és beleteszem az előkészített ponty szeleteket. Az előkészített ponty szeleteket be szoktam írdalni és elősózni, ettől finomabb az Y szálkáknak meg annyi. Addig főzzük lassű tűzön, ameddig a hal meg nem fő, ez forrástól számított 5-10 perc. Ez most így készült és nagyon finom. Erős Pistával cseresznyepaprikával kínáltam a családnak.

Szólj hozzá

Levesek Húsok és halak