2019. jan 06.

Indiai ananászos csirke curry (4 adag)

írta: Petőcz Ferenc
Indiai ananászos csirke curry (4 adag)

dsc02199.JPG

Ez egy örök kedvenc, közel 30 éve ismerem, készítem, ennek ellenére az elmúlt pár évben feledésbe merült. Most sok helyen lehet friss ananászt venni, így páromat leptem meg az egyik este vacsorára ezzel az étellel. Előnye a gyors, könnyű elkészítés.

1 ananászt megpucolunk, darabolunk ( konzervből is jó az étel). Az ananász kockákat kizsírozott edénybe teszem, autentikus recept szerint vajjal kell kikenni. Az ananászhoz került még 70 dkg kockázott csirkecombb filé (lehet mellből és pulykából is készíteni). Egy fej vöröshagymát is hozzá kockáztam és sóztam, borsoztam és 1 ek curryvel ízesítettem, hozzáadtam 20 dkg rizst.

dsc02196.JPG

Az egészet összekevertem. Majd egy kókustej konzervet elkevertem anny vízzel, hogy összesen 7 dl folyadékunk legye, ezt ráöntöttem az ételre.

dsc02198.JPG

180 fokra előmelegített sütőbe tettem és kb 25 perc alatt készre főztem. Tálalás előtt picit pihentetni kell, nagyszerű egytál étel.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

indiai Nemzetek konyhája Húsok és halak