2019. jún 04.

Magyaros töltött karalábé

írta: Petőcz Szabó András
Magyaros töltött karalábé

dsc02805.JPG

dsc02804.JPG

Nemrégiben vettünk karalábét a levelével együtt, a levélből akkor tötikét készítettünk, a megmaradt gumóját a mostani recepthez használtam fel. Mivel gyorsan akartam vacsorát az asztalra tálalni, úgy gondoltam, hog megtöltöm. Nálunk mindig van nyers kolbász és tojás is, ezért azt a variációt próbáltam ki, hogy a kolbászhús lesz a töltelék az időspórolás végett. A húst összekevertem kevés reszelt sajttal és kukoricával. A töltelék isteni lett, bátran ajánlom a kipróbálást Mindenkinek!

dsc02794.JPG

 

 

dsc02800.JPGHozzávalók: 4 nagy fej karalábé, fél doboz kukorica konzerv, kb. fél kiló friss kolbász, 10 dkg reszelt sajt, 2 keményre főtt tojás, 1 tojás.

dsc02801.JPG

Elkészítés:  A karalábét meghámozzuk, belsejét kivájjuk, és enyhén sós vízben megfőzzük. A megfőtt karalábékat fejjel lefelé fordítjuk, hogy minden lé kifojjon belőle. A sütőt 180 fokra előmelegítjük. Amíg kissé kihül a kolbászt kinyomjuk a bélből, összekeverjük a reszelt sajttal és a kukoricával és egy egész tojással. Evvel a töltelékkel félig töltjük az előkészített karalábékat, karikára vágott keményre főtt tojás karikákat helyezünk rájuk, és folytatjuk a töltelékkel.Egy hőálló tálba helyezzük a megtöltött zöldségeket a maradék töltelékből adagnyi gombócokat formázzuk és melléjük rakjuk. Kb. egy pohárnyi vizet adva hozzá a sütőben megsütjük. Amikor már majdnem kész a karalábék tetejét megszórjuk kevés reszelt sajttal, és szép barnára sütjük, melegen tálaljuk. 

 

Szólj hozzá

Magyar Húsok és halak