2019. aug 27.

Házi vegeta fűszerkeverék

írta: Petőcz Ferenc
Házi vegeta fűszerkeverék

dsc03040.JPG

Az elmúlt időszakban sok helyen olvastam büszkeségnek készült házi vegetákról. Ideje volt, hogy a mi kamránk rejtekében megbújt alapanyagaink végre méltó felhasználást kapjanak, így elkészítettem a saját verziónkat.

Nekünk adott volt 20 dkg zöldség ez már az aszalt mennyiséget jelenti, mivel minden bekerült korábban az aszalógépbe  és az ízek így konzerválódtak. Vegyesen paszternák, sárgarépa, gyökér, zeller, vöröshagyma, fokhagyma és kétfajta gomba (sárga gévagomba shitake). Ezeket beleraktam a turmixomba, amely alkalmas a szárított zöldségek megfelelő  szintű porítására. Amikor ezzel végeztem az egész alapanyag átment egy üvegbe.

A zöldségek helyét szárított fűszerek vették át. Zellerlevél, petrezselyem levél, zsálya levél, lestyán. Ezeket is porítottam a géppel és került hozzá a zöldségekhez.

A legvégén én 10 dkg tengeri sót is kevertem bele és kész is lett. Az illata beszédes, remélem az íze is, napokban ki is próbálom. Jó étvágyat!

dsc03036.JPG

Szólj hozzá

Tartósítunk Szabadban láttuk főztük Egészség vega és tészta