2020. aug 25.

Aszalt paradicsom

írta: Petőcz Ferenc
Aszalt paradicsom

para1.jpg

Életemben az első üveg aszalt paradcsommal és magával ezzel a termékkel arab boltkoban találkoztam a 2000-es évek elején. Később az olajban eltett változattal pedig 2008-ban Görögországban amikro a piaconkaptunk ajándékba egy üveggel, azóta itthon is terjedőben, hiszen finom humuszban, kenyérben, levesben...stb. De házilag tolhatjuk tovább a dolgokat, ízeket. Most is ez történt.

Kezdetnek 50 dkg hús paradicsomot félbevágtam és az aszalógép programja szerint szárítottam. Ezt követően pestos üvegebe raktam fokhagymával az egyikbe zsályával a másikba pedig rozmaringgal. Extra szűz olívaolajjal felöntöttem, haygom 1-2 hónapot érni. Finomabb, mint a bolti.

para2.jpg

Szólj hozzá

Tartósítunk Egészség vega és tészta