2021. feb 19.

Ezme - a fűszeres paradicsomos-paprikás mártogatós

írta: Petőcz Ferenc
Ezme - a fűszeres paradicsomos-paprikás mártogatós

img_0884.JPG

Az a korosztály vagyok, aki az ezeregy éjszaka meséin nőtt fel, csodálta a mesés kelet történeteit, meséit, legendáit. Felnőttként Budapesten lakva volt lehetőségem bele kóstolni az illatokba, ízekbe és a görög Thessaloniki piacán az arab fűszerek is rabul ejtettek. Rendszeresen étkeztem arab éttermekben kedves barátságos emberek közt és vásároltam ilyen boltokban, teszem ma is. De vidékre haza költözve egy másik világ van előttem, semmi nem elérhető, de most sikerült az arab konyhát egy kicsit haza varázsolni. Ajánlom mindenkinek, az egyik legjobb konyha, egészséges, vitamindús, tartalmas. Ez a recept is egy ilyen finomság, jó itthon salátának, de az arab lepény kenyér mellé mártogatósnak használják. Hamarosan mi is elkészítjük az arab kenyeret is fekete köménymaggal.

Hozzávalók:

  • 4 paradicsom apróra vágva
  • 1 nagy fej hagyma apróra kockázva
  • 1 piros, 1 sárga, 1 zöld paprika kimagozva apróra vágyva (kaliforniait használtam)
  • 1 csokor friss petrezselyem aprítva
  • 1 kevés aprított chili
  • 2 ek  gránátalma szirup,
  • 4 ek olívaolaj
  • só, bors
  • 2 ek vörösborecet

A fenti alapanyagokat összekeverjük és 1-2 órát pihentetjük hűtőben, hogy az ízek érjenek. Utána tálaljuk.

Jó étvágyat!

img_0891.JPG

Szólj hozzá

Arab Nemzetek konyhája Egészség vega és tészta