2022. okt 19.

karalábéleves kolbászgombóccal

írta: Petőcz Szabó András
karalábéleves kolbászgombóccal

Aki ismer minket, ők nagyon jól tudják, hogy gyűjtjük az antikvár szakács könyveket. Jól esik néha leporolni a régi recepteket és kissé felfrissíteni, persze mindezt a saját szájízünk szerint. Így történt legutóbb is, amikor egy utcai árusnál megpillantottam egy könyvet, amint bele lapoztam, akkor villámcsapásként úgy éreztem, hogy ezt a könyvet anno nekem írták. Az egyik recept nagyon megtetszett, és mivel semmit nem kellett venni a boltban, mert minden hozzávaló volt otthon, hamar el is készítettem. Azért nem fűszereztem túl a levest mivel a kolbászhús már fűszerezve van. Megfogadtam, hogy az eredeti receptet is el fogom készíteni. 

karalabes_kolbasz_gombos_leves.jpg

Hozzávalók:1 fej vöröshagyma, kevés zsiradék, 1 kg karalábé, 1 l víz+ 4 zöldség leveskocka, ízlés szerint só és fehér bors, 2 ek. szárított lestyán.

A gombóchoz: 35 dkg kolbászhús, 7 ek zsemlemorzsa, 2 tojás.

Elkészítés: A karalábét meghámozzuk, csíkokra vágjuk, a zsenge leveleket nagyon finomra vágjuk. A vöröshagymát apró kockákra vágjuk, kevés zsiradékon lepirítjuk. Hozzá adjuk a karalábét, felöntjük 1 l vízzel, hozzáadjuk a leves kockákat is. A gombóc hozzávalóit alaposan összekeverjük, és kicsi gombócokat formálunk belőle. A levest közben sóval és borssal fűszerezzük. A forrásban lévő levesbe óvatosan beleeresztjük a gombócokat, és nagyon gyenge tűzön, fedő nélkül készre főzzük a gombócokat. A finomra vágott karalábé levéllel díszitjük tálaláskor. 

Szólj hozzá

Magyar Húsok és halak