2017. már 21.

Répatorta 12 szelet

írta: Petőcz Ferenc
Répatorta 12 szelet

Elkészítés: 1 óra, könnyű

 

repa1.jpg

Nagyon sokáig nem tudtam róla, hogy létezik répatorta. Később egy állandóan fogyókúrás kolléganőm jött vele, hogy milyen finom. Ő sosem fogyott és nem is tudott se főzni, se sütni, de ráhagytam és teljesen idegenkedtem tőle. Egyszer 2012 környékén volt egy munkahelyi kirándulásunk Balassagyarmatra. Találtunk egy a helyiek által elismert cukrászdát, fogyis kolléganő mit kért szerintetek? Répatortát. Nos, ekkor megkóstoltam az Övét, nem tévedtem, ehetetlen vacak, nyert megerősítést addig, amíg 2013-ban ehhez a recepthez jutottam. Évente legalább egyszer készül és nem csak húsvétra, de ez most mégis jó apropót ad neki. Ha elkészítitek, tudni fogjátok, miért kell többször is megcsinálni.

A dietetikusok biztosan nem ajánlanák, mert: egy szelet 517 kcal, szénhidrát: 48 gramm, zsír 32 gramm, de néha kell bűnöző nap, akkor pedig jöhet.

repa2.jpg

Hozzávalók:

30 dkg barnacukor
2dl olaj
4 tojás
28 dkg liszt
10 dkg dió
12 gramm sütőpor,
őrölt fahéj
40 dkg reszelt répa
késhegyni só
5 dkg olvasztott fehércsoki
1 narancs reszelt héja
25 dkg mascarpone
Tetejére kandírozott répa

Az alapanyagokat robotgéppel dolgozzuk össze, majd egy 26 centiméteres tortaformában 170 fokon légkeverésen 60 percig sütjük. Amikor kihűlt a tetejét megkenjük a sajttal. Majd díszítjük. Lehet bármivel, de ide jöhet a

kandírozott répa:
3 dl víz, 30 dkg cukor, amelyet felforralunk, majd takarékra vesszük, hogy a szirup csak gyöngyözzön. Beletesszük a reszelt répát és addig kb 30 percig főzzük, majd leöblítjük. A répa így már tartósítva van, sokáig eláll díszítéshez és nem barnul meg.

A receptet: Petőcz Ferenc készítette.

repa3.jpg

Szólj hozzá

Sós és édes szenvedélyek