2017. jún 07.

Kagyló pikáns-paradicsomos mártásban (midya saganaki)

írta: Petőcz Ferenc
Kagyló pikáns-paradicsomos mártásban (midya saganaki)

Elkészítés: 45 perc, könnyű

dsc08276.JPG

Ezzel az étellel első alkalommal 2007-ben Asprovaltán találkoztam, ott egy mustáros majoránnás alapban készítik. Nagyon ízlett, így másnap is vissza mentem a Botzalakia tavernába és szintén ezt kértem és a receptet is. Azt nem kaptam meg, csak mosoly keretében egy üveg Mythos sört és egy kis padlizsánkrémet. Aztán azóta másik régióba járok, itt pedig ezt a változatot készítik, így megérkezvén Platamonba ma rohantam is a halboltba, ahol vettem kagylót, egy kiló 3 euró, ugye nem mondható drágának. aztán irány Jorgosz boltja a többi alapanyagért, ajándék ouzo, persze a halboltban is kaptam ajándékba néhány garnélát és makrélát, mindig meglepik a turistákat, előkészítik a halat, végtelen kedvesek. A környék híres a sok babérfájáról, így egy ágat is törtem, ennek a levele került az ételbe. Ez az étel is jól illeszthető a 160 grammos diétába, hisz látni fogjátok az adatokat és ebben már a kenyér is benne van.

1 adag: 335 kcal, fehérje 24 g, szánhidrát:30 gramm, zsír 13 gramm

Hozzávalók: 2 fej vöröshagyma kockázva, 4 gerezd fokhagyma reszelve, 15 dkg fetasajt, 2 ek olívaolaj, 70 dkg fekete kagyló hús, 1 nagy paradicsom és 1 paprika darabolva, 3 dl paradicsomlé, babérlevél.

dsc08269.JPG

A vöröshagymát megpároljuk az olívaolajon, majd hozzá adjuk a nagyobb darabokra vágott paradicsomot és paprikát. Megpároljuk és ekkor hozzáadjuk a reszelt fokhagymát, kagylót, babérlevelet. Folyadék nem kell, a kagyló úgyis engedni fog.

dsc08274.JPG

A ragunkat fedő alatt pároljuk, amikor a kagylóhús megfőtt, kb 10 perc, levesszük a fedőt és hagyjuk, hogy majdnem az összes leve el tudjon főni. Amikor már majdnem minden lé elfőtt, kerül bele a paradicsomléé s forrás után a morzsolt feta. Egyszer összeforraljuk és melegen egy szelet kenyérrel tálaljuk. Tálaláskor frissen vágott petrezselyemmel díszíthetjük.

A lenti képen egy babérfa lesz, a mi levelünk nem erről van, ez út mellett volt és még pici, de érdemes nyitott szemmel járni. a friss babér mindig finomabb, mi már vittünk innen haza ilyen fát, de otthon is kapható.

Jó étvágyat!

dsc08280.JPG

Szólj hozzá

Görög Nemzetek konyhája Húsok és halak