2017. júl 03.

Ruszli, ahogy Anyukám készítette

írta: Petőcz Ferenc
Ruszli, ahogy Anyukám készítette

könnyű

ruszli1.jpg

Korábban is volt már olyan, hogy előszedtem régi finomságokat, főleg olyanokat, amelyeket édesanyám készített. Így lesz ez most is. Rólam köztudott, hogy szeretem a halat és horgászom, bár idén még nem volt módom és elvonási tüneteim vannak. De ügyes horgász sok halat rejtett a fagyóba és pedig beszereztem az idei engedélyem, így újra jöhetnek a finomságok. A ruszli is az egyik, így mutatok egyszerű finom változatot. 

A képen az én saját balatoni halaimból készült étek, de leírom, hogy senki se féljen a szálkáktól, mert a só teljesen eloldja. Aki fél, az megcsinálhatja tengeri halfiléből. Egy kiló makréla sem drága kb 1400 Ft. De én megyek inkább horgászni.

Ruszli házilag:
50 dkg küsz vagy apró 10 centiméternél nem nagyobb keszeg, kárász esetleg nagyobb garda
20 dkg vöröshagyma
1 sárgarépa
ecet
só, bors, mustármag, koriandermag, cukor, babérlevél
A kifogott halakat felpucolás után sóágyba kell helyezni egy hétre úgy, hogy a só el is lepje őket. Ennyi idő alatt az apró szálkákat a só eloldja. Az egy hét letelte után le kell mosni alaposan a sót, a hal csak annyit vesz fel az ízéhez, amennyit kell, nem kell félni. Ez alatt az idő alatt is célszerű hűtőben tárolni.

1 dl 10 %os ecetet, 1 liter vízzel, 2-3 evőkanál cukorral, a fűszerekkel elkeverünk, felforraljuk hozzá adva hagymát és a répát, majd amikor visszahűlt a hallal rétegezve egymásra merjük. Hűtőben 3-4 hét érlelés van még hátra és utána 2-3 hónapig eláll.


Szólj hozzá

Tartósítunk Húsok és halak Szabadban láttuk főztük