2018. feb 09.

Kovászolt grissini

írta: Petőcz Ferenc
Kovászolt grissini

grissini.jpg

A grissini alapvetően az olasz konyhához kötődik, de nekem a görög esték finom borok, a retsina és a nagy beszélgetések a tengerre néző teraszon jutnak eszembe. Azok ízek, amikor a ropogós grissini és a bor találkozik. Én ezt mindig Görögországban fogyasztottam, így igazából nem tudom tényleg olasz vagy görög és nem is akarom eldönteni, mert aki evett már igazit és nem itthoni boltit, az így is és úgy is szeretni fogja. Most egy alaprecept jön, amely variálható, hiszen a tésztához használhatunk zöld fűszereket is, például oregánó, rozmaring, bazsalikom vagy éppen reszelt fokhagyma.

2 ek kovászt elkeverünk 5 dkg liszttel és 0,5 dl vízzel, ebből kapunk előkovászt másnapra.  Ehhez adunk 20 dkg BL 80 kenyérlisztet, 1 tk sót, 1,1 dl vizet, 2 ekolívaolajat amelyet összekeverünk, majd hagyjuk 10 percet pihenni és a korábban a kenyereknél leírt módon időnként hajtogatjuk, közben lefedve pihentetjük. Majd jön egy óra kelesztés lefedve.

Ezt követően a tésztát borítsuk ki lisztezett felületre és tenyérrel lapítsuk le 5 mm vastagra és téglalap alakúra. Tetejére rakjunk folpackot, hogy a tészta ne száradjon ki. 15 percet pihentessünk, majd vágjuk kb 1 cm -es rudakat.Ebből alakítsuk ki a grissiniket és takarjuk le őket 2 óra kelesztés jön, mert kovászból van a tészta. Lágy a tésztánk, tehát nem fogjuk tudni formázni később.

A sütőt melegítsük elő 250 fokra, amikor a tésztánk megkelt kenjük le vízzel és szórjuk meg szezámmaggal (én fekete és fehér magot használtam). A sütőbe korábban behelyezett tepsibe öntsünk egy pohár vizet és tegyük be a tésztát. 180 fokra mérsékeljük a hőfokot és süssük aranybarnára kb 20 perc hőlégkeverésen. Sütőrácson hagyjuk kihűlni és kész a roppanós finomság. 

Én nagyon féltem tőle, hogy milyen lesz, de amikor kihűlt, eltűnt, ami azt jelenti, hogy csinálhatom újra. Egészségetekre.

Szólj hozzá

Olasz Görög Nemzetek konyhája Sós és édes szenvedélyek