2018. aug 05.

Paella 2

írta: Petőcz Ferenc
Paella 2

Elkészítés könnyű

dsc01130.JPG

Volt már paella az oldalunkon, most egy másik verzió is ide kerül. Szerencsére ez az étel az összetevőivel jól variálható. Miért került most ez az asztalra, jöhet a kérdés. A válasz egyszerű. szombat délelőtt volt, hatalmas kánikula, magas pára, estére pedig éjszakai futóversenyre készültünk. Jobb volt hűsölni és így készülni az estére, másrészt görög országból hoztunk haza fagyasztott kagylót, amit el kell használni és minden volt itthon, ami ehhez az ételhez kell. Így készült most e spanyol finomság, kiadós lett.

dsc01128.JPG

2 fej kockázott vöröshagymát megpárolunk kevés olívaolajon, majd hozzáadjuk a fagyasztott kagylót, így a levéből bele kerül egy kevéske az Égei-tengerből, kell is bele. Sózzuk és hozzáadunk frissen őrölt borsot is. Én mozsárban szoktam a sóval együtt összetörni, nagyszerű íz kerekedik így. Amikor a kagyló már felengedett 3 gerezd reszelt fokhagyma következik, majd ehhez kerül 0,5 kg csíkozott csirkecombfilé. Az egészet picit pároljuk így, majd innentől került bele bab, kukorica, csicseriborsó vegyesen, egy tk füstölt pirospaprika ( lehet többet is rakni). Szórunk rá rizst, kb annyi ment bele, amennyi kell és tudom ez nesze semmi, fogd meg jól, de a kagyló volt 85 dkg, a csirkecomb 50 dkg és a rizs kb 20 dkg lehetett. Felforraltam az egészet, miután felöntöttem vízzel és utána igazítottam az ízeket(só,bors). Ekkor került bele darabolt paprika, paradicsom, chili. Készre pároltam, tálaltam, de lehet bele rakni olívabogyót, a tetejét tálaláskor frissen vágott petrezselyemmel, korianderrel szórni....

Jó étvágyat!

dsc01131.JPG

Szólj hozzá

Spanyol Nemzetek konyhája Húsok és halak