2019. júl 25.

Zacskós lángos (Lángos 3.)

írta: Petőcz Ferenc
Zacskós lángos (Lángos 3.)

dsc02987.JPG

Volt már érkezésünk néhány lángos receptet feltenni a blogra, viszont mind közül ezt készítem a legrégebb óta és ez a legjobb az összes közül. Valamikor lassacskán 30 éve tanultam a nővéremtől. Mi csak zacskós lángosnak hívjuk, de sokan sokféleképp szólítják. Sok verzióját láttam az interneten, de azért merem osztani, mert ez a verzió vagyis tésztaalap szerintem kevésbé ismert, legalábbis én még nem találkoztam vele. A tészta alapanyagból pedig egy jó állagú stabil lángos készíthető, hűtőben 1-2 hétig eláll és 8 lángos biztosan kisül ebből a mennyiségből. A legjobb pedig az egészben, hogy elrontani nem lehet és igazából munka-dagasztás nincs vele.

25 dkg réteslisztet 25 dkg sima liszttel, 1,5 dl tejben elmorzsolt 2,5 dkg élesztőt  tejjel 1 kis pohár kefirrel (vagy joghurt vagy tejföl), 1 tojással 1 tk sóval 1 mk cukorral kanállal összekeverünk, majd egy tiszta zacskót kikenünk olajjal és abba rakjuk át a tésztát, ami ilyenkor igencsak ragad. Ne féljünk tőle. Majd a zacskóban úgy mozgatjuk át a tésztát, hogy mindenhol érje az olaj, így nem fog leragadni. Úgy kössük be, hogy a levegőt kinyomjuk belőle, de hagyunk helyet annak,hogy a tészta meg tudjon kelni. Legalább egy éjszakára hűtőbe tesszük.

dsc02986.JPG

Másnapra, amint a képen is látható minimum a duplájára nő. Ekkor olajat melegítünk és olajos kézzel a tésztából letépjük a megfelelő mennyiségű tésztát, asztalon nem nagyon tudjuk formázni, mert ragad, ezért kell olajos kézzel dolgozni. A forró olajban kisütjük. Ezenkívül tölthetjük is, mint a képen látható lesz, én virslivel, sajttal töltöttem, nagyszerű szendvics helyett, de rakhatunk bele sonkát, zöldségeket, mustárt...stb. A képzeletünkre van bízva. Jó étvágyat!

u.i.: Amimegmarad tészta vissza tesszük a hűtőbe és utána bármikor elővehetjük, ha megéheztünk.

dsc02988.JPG

Szólj hozzá

Nemzetek konyhája Sós és édes szenvedélyek