2019. dec 17.

Brokkolival karfiollal töltött tekercsbaconbe csomagolva párolt hajdinával

írta: Petőcz Ferenc
Brokkolival karfiollal töltött tekercsbaconbe csomagolva párolt hajdinával

kaja2_1.jpg

Minden évben van a blogunknak karácsonyi ajánlata ez lenne az egyik. Kicsit újra gondoltam a dagadótöltést és a tölteléket is, így tekercs lett és rendhagyó ám egyben nagyon finom étel készült. Hozzá párolt hajdina készült és egy kis házi savanyúval tálaltuk.

Kb 1 kg volt a dagadó, amelyet félbevágtam, kiterítettem, sóztam borsoztam, és ameddig picit magába szívta az ízeket elkészítettem a tölteléket.

kaja5_1.jpg

A töltelékhez elővettem a késes betétű robotgépet és innentől minden nyersen jön, semmit sem kell előfőzni. 1 fej vöröshagymát nagyobb darabokban került a gépbe, elsőnek őt kellett aprítani, majd ehhez került nyersen 25 dkg brokkoli és 25 dkg nyers karfiol. Sóztam, borsoztam 2 ek mustárral(én 2 ek házi magost raktam bele), 2 tojással dúsítottam, majd 3 gerezd reszelt fokhagyma is került bele. Az egészet pürésítettem. Ez a töltelék került a dagadóra.

kaja3_1.jpg

Az egészet feltekertem és mindenhol betekertem baconbe, hogy a töltelék se tudjon kijönni, össze is kötegeltem. Majd kevés vizet raktam egy tepsibe, erre került a tekercsünk a bacon nem engedi kiszáradni a húst, lefedtük és 1,5 órát pároltam 180 fokon, majd levettem a tepsi tetejét és még addig sütöttem, ameddig a szép pirosra, a szalonna kéreg ropogósra pirult. Ez alatt az idő alatt készítjük el a hajdinát is, amelyet előtte illik átmosni.

kaja1_2.jpg

A sütőből kivéve hagyjuk állni, mert melegen szétesne szeletelés közben. 15 perc pihentetés után szépen tudjuk szeletelni és tálalható az étel.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Húsok és halak Egészség vega és tészta