2024. máj 10.

Kimcsi leves

írta: Petőcz Ferenc
Kimcsi leves

440755484_10220298554652947_2611123663818218060_n.jpg

Lassan négy év telik el, amióta elkezdtünk fermentálni. Az elsőt párom követte el egy koreai kimcsi formájában. 2020-ban nem tavasszal, hanem szeptemberben volt az Ultrabalaton futóverseny, amikor onnan hazatértünk, akkor reggel kellett valamit enni. Én megettem egy fél üveggel, annyira ízlett, aztán viseltem a következményeit is. Most is volt itthon kimcs, gyakorlatilag szinte egész évben van valamilyen fermentált dolog itthon, de most ez volt. Közben jött velünk szembe ez a recept  és a kimcsink tökéletesre érett, így elkészítettem. Remek étel.

Hozzávalók:

  • 40 dkg tofu kockázva
  • 10 dkg friss kínai gomba (mi ilyent kaptunk)
  • 25 dkg kockázott füstölt, de nem főtt császárszalonna
  • 60 dkg kimcsi a levével együtt
  • 1,5 liter víz
  • frissen őrölt bors
  • 1 nagy fej vöröshagyma kockázva
  • 1 ek olívaolaj

Az olívaolajon elsőnek a szalonnát pirítjuk, majd ehhez adjuk a hagymát. Üvegesre pároljuk, hozzáadjuk a gombát és a tofut, átforgatjuk és bele kerül a többi alkatrész is. Forrás után már fogyasztható, kovászos teljes kiőrlésű kenyérrel tálaltam. A magyar ízlés világba belefért volna a levesbe betétként szerintem egy kis rizs vagy árpagyöngy.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Kínai Levesek Nemzetek konyhája