2017. már 14.

Quesadillas házi teljes kiőrlésű tortillában

írta: Petőcz Ferenc
Quesadillas házi teljes kiőrlésű tortillában

Elkészítés: 10 perc, könnyű

dsc07626.JPG

A quesadillast megvallom eddig még nem ettem. Sokszor láttam TV-ben újságban, szívesen bele is haraptam volna a képernyőbe, de furcsán néztek volna rám. Az egyenízű gyorséttermi változatot pedig nem szívesen kóstoltam volna és az igazság az, hogy felénk nincs igazi mexikói étterem sem, így nagy várakozással tekintettem a vacsora elé. Sikeres elkészítettem a teljes kiőrlésű tortillát és a végén a párom folyamatosan azt mondta: még, kérek. Az étel egyszerű, tetszőlegesen variálható a töltelék.

dsc07625.JPG

Én trappista sajtot, szalámit, lilahagymát, kukoricát, savanyú uborkát, savanyított jalapenó paprikát, erős Pistát, mustárt tettem bele. Félbe hajtottam és közepes tűzőn mindkét oldalát roppanósra sütöttem.  A sajt megolvadt összefogta. Félbe vágva tálaltam, mennyei. Csináljátok meg.

A receptet: Petőcz Ferenc készítette.

A tortilla:Hozzávalók: 15 dkg teljes kiőrlés búza liszt, 15 dkg BL80 fehér kenyér liszt, 1 tk só, 1 dl víz, 1 dl natúr joghurt, 2 dkg élesztő, 4 dkg puha vaj

dsc07624.JPG

dsc07621.JPG

A liszteket elkeverjük a sóval, majd hozzáadjuk a langyos vízben feloldott élesztőt. Ehhez kerül a puha vaj és joghurt, az egészet összedolgozzuk, majd egy hengert formázunk belőle.ezt követően 10 egyforma darabra vágjuk, gombócokat formázunk belőle. A kis gombócokat, hogy le ne tapadjon erősen lisztezett felületen nagyon vékonyra nyújtjuk. A lepényeket felforrósított serpenyőben oldalanként 20-30 másodpercig sütjük. Amikor kihűlt, zacskóba téve tároljuk, nehogy kiszáradjon. 

dsc07623.JPG

Szólj hozzá

Mexikói Nemzetek konyhája Húsok és halak Egészség vega és tészta