2017. ápr 05.

Füstölt makrélás tejszínes spagetti

írta: Petőcz Ferenc
Füstölt makrélás tejszínes spagetti

Elkészítés: 25 perc, könnyű

kartya20170401_080.JPG

Ezt a receptet az ihlette, hogy amikor hó végén körbenéztem a kamrában és a hűtőben ezeket a hozzávalókat találtam, és egy remek fogás lett belőle! Ez az étel osztatlan sikert aratott páromnál, aki közölte velem, hogy még akad a fagyasztóban makréla, ha jobban körül nézek… Kell ennél nagyobb elismerés? Gyors recept, főleg, ha előző nap mossuk meg a spenótot. Kb. 20 percet vesz igénybe az elkészítése, és igazi ízkavalkád lesz a végeredmény! A recept 4 személyre szól!

Egy adag 735 kcal, szénhidrát 77 gramm, zsír 29 gramm, fehérje 41 gramm

kartya20170401_075.JPG

kartya20170401_079.JPG

Füstölt makrélás- spenótos spagetti

Előveszünk egy nagyobb serpenyőt vagy wokot. Feltesszük a tészta főzőlevét is, kb. 40 dekányi tésztát főztem ki 4 személyre. Egy nagy fej vöröshagymát felaprítottam, kevés olajon megpirítottam. Ekkor adtam hozzá 2-3 nagy gerezd fokhagymát reszelve. Amint illatozni kezdett, ekkor adjuk kis adagokban hozzá a megmosott és lecsöpögtetett spenótot (30 dkg). Kissé megfonnyasztottam. Hozzáadjuk a 2 dl főzőtejszínt, amiben elkevertem 10 deka reszelt sajtot. Közben kisebb darabokra tépkedünk egy egész füstölt makrélát, ami kb. 30 dekányi. Hozzáadjuk a 2 dl főzőtejszínt, amiben elkevertem 10 deka reszelt sajtot, és a haldarabokat. Kissé besűrítjük a tejszínes szószt. Ha a tészta megfőtt, leszűrjük, tányérokra rendezzük, tetejére halmozzuk a spenótos masszát. A tetejét felaprított petrezselymet szórunk, és negyed citrommal tálaljuk, ki-ki ízlése szerint teheti még pikánsabbá ezt az ételt.

A receptet: Szabó András készítette

kartya20170401_076.JPG

Szólj hozzá

Húsok és halak Egészség vega és tészta