2017. júl 19.

Arab joghurtos padlizsán saláta

írta: Petőcz Ferenc
Arab joghurtos padlizsán saláta

Elkészítés 30 perc, könnyű

dsc08733.JPG

Az egyik kedvencem, sokszor ettem török étkezdékben a most következő receptet. Érdekessége, hogy én kínai padlizsánból csináltam, ami csak formában különbözik a nálunk megszokottól. a kínaiak azt most, hogy tésztával készítik, nekem pedig most inkább ez jutott eszembe és biztos vagyok benne ízleni fog.

dsc08711.JPG

1 kg kínai padlizsánt daraboljunk fel karikákra.

dsc08727.JPG

Forró olajban süssük meg a karikák mindkét oldalát és lecsepegtetést követően helyezzük egy salátás tálba.

dsc08731.JPG

2 nagy fej vöröshagymát is nagyobb darabokra kell vágni és a forró olajban üvegesre párolni. Ezt is hozzá adjuk a megsült padlizsánhoz. 2 gerezd fokhagymát hozzáreszelünk, sózzuk, borsozzuk és őrölt köménymaggal hintjük. az arabok rendszerint római köményt használnak, de intenzív íze miatt kevesen használják ezt itthon. Ha van harissánk ( arab fűszer keverék), azt is adhatunk hozzá, ettől még finomabb. Az egészre görög joghurt vagy ayran (arab joghurt) vagy tejföl kerül, ezzel összekeverjük és behűtjük. Ideális kísérő grillezett húsok mellé.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Arab Egészség vega és tészta