2017. aug 31.

Színes csirkés egytál

írta: Petőcz Szabó András
Színes csirkés egytál

Mindig tartok a kamrámban paradicsom, bab, lencse, kukoricakonzervet, hatalmas segítség rohanó világunkban ezek használata olyankor, amikor gyorsan kellene valami harapni valót az asztalra varázsolni. Mikor ezt az ételt készítettem "sokadika" volt (hóvége), így került bele az előző este megmaradt főtt kukorica is.

dsc08811.JPG

Hozzávalók: 1 nagy fej vöröshagyma (lehet 1 cs újhagyma), pár gerezd fokhagyma, 10 dkg rizs, 50 dkg csirkemellfilé, kevés olaj, 400 g darabolt paradicsom, és ugyanennyi  vörös bab konzerv, só, bors,  1 cső főtt kukorica.

Elkészítés: Az olajat felforrósítottam egy wokban (használhatunk helyette egy mélyebb serpenyőt is), megfonnyasztottam rajta az apróra vágott vöröshagymát, a reszelt fokhagymát akkor adtam hozzá,mikor a hagyma megpirult. Jött bele a rizs és a felkockázott csirkemell, amit fehéredésig pirítottam.Belekerült a paradicsomkonzerv, sózás, borsozás következett. Felforraljuk, majd kis lángon főztem, kb. 30 percig. Amennyiben szükséges a leszűrt bab levét hozzá adjhatjuk. A csirkés rizshez hozzáadtam a leszűrt babot és a csőről levágott kukoricát. Épp csak átforrósítjuk az egészet, szükség esetén újrasózhatjuk.

Szólj hozzá

Húsok és halak