2018. jan 28.

Házi kacsamáj terrine

írta: Petőcz Ferenc
Házi kacsamáj terrine

maj1.jpg

Házi kacsamáj terrine, ahogy én szeretem.
Ezt a receptet már régóta készítem, de valahogy az elmúlt két évben kimaradt. Most újra megcsináltam, mert egyik kedves kolléganőm éppen májast evett reggelire, de boltit. És a bolti a sok tartósítószerrel nem ugyanaz, mint ez. Szeretettel ajánlom nektek a receptem, ízleni fog és persze az ízesítést mindenki kedvére változtathatja, a lehetőségek köre korlátlan, az alap ugyanaz, a tartalmat mindenki maga készíti ízlésének megfelelően.

maj4.jpg

Egy nagy fej hagymát felkockázva megpárolunk olívaolaj és vaj keverékén, hozzáadunk karikázott póréhagymát és 2 gerezd reszelt fokhagymát, egy nagy barna csiperkét. Ehhez kerül a megtisztított kacsamáj, amelyet sóval, őrölt fehér borssal ízesítünk. Pároljuk, és közben adunk hozzá kb 5 dkg vajat, majd amikor a máj már teljesen megpárolódott hozzáadunk 1,5 dl száraz vörösbort (jelen esetben Egri Bikavért) és 1 dl tejszínt. Összeforraljuk, hozzáadunk egy tasak Express Zselatin fixet Dr. Oetker, nekem ez vált be és az egészet rúdmixerrel pürésítjük.

maj3.jpg

Formába öntjük, belekeverünk 3 ek sós lében eltett, lecsepegtetett zöld borsot( Aldiban kapható). Miután kihűlt egy éjszakára hűtőbe tesszük, majd vajas vagy margarinos kenyéren tálaljuk.

maj2.jpg

Mi szeretjük, ez is finom lett. Csirkemájból is remek. Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Húsok és halak