2018. aug 22.

Házi paradicsomlé

írta: Petőcz Szabó András
Házi paradicsomlé

 paradicsomle.jpg

 

Gyerekkoromban falun laktam, hatalmas kertünk volt tele minden földi jóval, a paradicsom több sornyi volt, mint ahogy minden más növény is. Az eltevés szinte az ipari mértéket súrolta nálunk, egy egész napos program volt. Én is úgy készítem, ahogy anyukám csinálta. Könnyen elsajátítottam ezt tőle, hiszen egész nap kevergetni kellett a levet, folyamatosan raktuk az üst alá a fát, így volt idő magamévá tenni az eljárás menetét. Mivel tavaly vettem egy húsdarálót, amihez tartozik paradicsom passzírozó kiegészítő, így már sokkal gyorsabb az eltevés menete.

Hozzávalók: paradicsom.

Elkészítés: A megmosott paradicsomot akkorára daraboljuk, hogy a darálóba beleférjen. Az esetleges hibás részeket és a csumájukat kivágjuk. Ledaráljuk a paradicsomot, a keletkező levet egy nagy edénybe öntjük amelyikben főzni is fogjuk. Felforraljuk, és folyamatosan kevergessük, nehogy leégjen vagy kifusson. Akkor van kész amikor a keletkezett habot elfőtte. Az előkészített üvegekbe töltjük, lezárjuk és száraz dunsztban hagyjuk teljesen kihűlni, ez kb. 1-2 nap, majd mehet a kamrapolcra.

Szólj hozzá

Magyar Tartósítunk Egészség vega és tészta