2019. már 07.

Házi zöldség chips

írta: Petőcz Ferenc
Házi zöldség chips

dsc02393.JPG

A boltok polcai tele vannak újdonságként kínált nem burgonya, hanem egészséges, ízletes zöldségchipsekkel. Igaz tele vannak adalékokkal, amelyet az élelmiszeripar használ és az árakról nem is ejtenék szót. Maradjunk annyiban, erősen túlárazottak. Így kis idő ráfordítással olcsón saját ízletes, egészséges finomság készíthető, ne vegyünk, ha nem muszáj.

dsc02391.JPG

Én jelenleg csicsóka, lila édesburgonya, sárgarépa, cékla keverékből készítettem chipset. Robotgéppel a legvékonyabbra gyalultam a zöldségeket a különözöeket egymástól elkülönítve. Külön-külön is kell majd kisütni, mert nem egyforma az egyes zöldségfajok sütési ideje és lehet ameddig az egyikmár megég, addig a másik még nyers. Hagyományos gyaluval, húrszeletelővel is darabolhatjuk a zöldségeket.

Forró oldajban 2-3 percet sütjük, ameddig roppanós nem a zöldségünk, ekkor konyhai törlöre szedjük, hogy le tudjon csöögni a felesleges olaj. Amikor minden kisült én őrölt római kömény, bors,koriander és só, fokhagyma granulátum keverékkel elkevertem, ez adja a pikánságot, de e nélkül önmagában is finom.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Egészség vega és tészta