2020. ápr 22.

Fehérboros olajoshal

írta: Petőcz Ferenc
Fehérboros olajoshal

keszeg3.jpg

A hal az egyik örök kedvencem. A keszeg a Balaton királynője, bármikor bármilyen formában jöhet. Most olajos hal készült annak is egyik verziója.

1 kg keszeget feldarabolunk. Sózzuk, ízlés szerint fűszerezzük. Most só, őrölt koriander, őrölt bors, chili, és reszelt fokhagyma kombóval készült. Kb 2 órát hagytam pácolódni. A fejt a cicáknak adtam, ha nincs cica, akkor jelen esetben ki kell dobni, de ha nagyon ügyesek vagyunk azt is meg lehet enni.

keszeg1_1.jpg

Egy kuktába raktam az egészet. Adtam hozzá pár darab babérlevelet. Alá öntöttem 2-3 dl-nyi olaszrizlinget. Majd annyi olajat, ami ellepi a halat.

keszeg2_1.jpg

Felforraltam lefedve, majd amikor a sziszegés megindult takarékon másfél órát főztem. Ezt követően hagyom állni kihűlni másnapig. Nem szabad hozzányúlni melegen, mert szétesik. Másnap kiraktam egy dobozba és irány a hűtő. Hűtőben kb 1-2 hétig eláll, ha marad addig. Jobb,mint a bolti. Ha tartósabb hosszabb ideig elálló halat szeretnétek, akkor a folyadékot teljesen el kell főzni, de arra a konfitált keszeg receptünk az igazi az hetekig eláll olajban, itt megtalálható a blogon.

 

Szólj hozzá

Húsok és halak Egészség vega és tészta