2020. ápr 28.

Pitypang szörp

írta: Petőcz Ferenc
Pitypang szörp

p1_1.jpg

A természet kincstára határtalan lehetőségeket rejt számunkra, hogy egészségesen tudjunk élni. Hiszem, vallom, látom, hogy napjainkban elvesztettük a kapcsolatot a természettel, így félünk is a bennük rejlő csodák használatától. Magam mindig is kerestem az utat, hogy kapcsolatban maradjak a környezettel, de tudatosan igazából 40 éves korom óta teszem azt. Ismerkedem növényekkel, gombákkal, állatokkal, mindig becsültem, szerettem is őket. Most egy gyógynövényből készült szörp jön, a pitypang, gyermekláncfű, kákics, ki-ki milyen néven ismeri. A virágjából készült a szörp, szára jó emésztésre, cukorbetegségre, a levele jó saláta, a gyökere pedig a májra jótékony. A recept az általam szedett növényből készült arányokat tartalmazza. Fontos, hogy ne út mellől szedjük, én is ártéri Duna parti csodás környezetben szedtem

0,6 liter pitypang virág

1,8 liter víz

1 kg cukor

4 citrom leve

1 Haas szörp tartósító

A pitypang virágot tegyük egy fazékba, öntsük fel a vízzel és hevítsük fel, hogy jól ki tudjon oddni, majd lefedve hagyjuk kihűlni.

p3_1.jpgp2_1.jpg

A kihűlt levet szűrjük le, adjuk hozzá a 4 citrom levét, az 1 kg cukrot, majd forraljuk fel és utána lassú tűzön időnként megkeverve főzzük. A végén belekeverjük a szörp tartósítót és még melegen csirátlanított üvegebe töltjük, lezárjuk. 

Egészségetekre.

Szólj hozzá

Tartósítunk Szabadban láttuk főztük Egészség vega és tészta