2020. jún 18.

Fergese az albán lecsó

írta: Petőcz Ferenc
Fergese az albán lecsó

img_0220.JPG

Minden új ételre kapható vagyok, de azt hiszem, ezt Ti az oldalunk látogatói nagyon is jól tudjátok. Amikor megtaláltam ezt a receptet azonnal tudtam, hogy el kell készíteni. Csalódás nem ért és rájöttem, hogy erre az ételre nagy hatással volt a környék történelme a görög és a török világ. Aki szereti a görögi midia sganakait azaz a kagylót mártásban, annak ez is ízleni fog, igaz itt kagyló nélkül, de az ízek nagy mértékben hasonlóak. De akkor nézzük is.

img_0219.JPG

Hozzávalók:

  • 8 paradicsom kockázva (autentikus, ha meg is van hámozva, én nem szoktam)
  • 8 paprika karikázva
  • 2 fej vöröshagyma kockázva
  • 3 gerezd fokhagyma reszelve
  • 3 ek olívaolaj
  • 25 dkg túró
  • 20 dkg fetasajt
  • só,bors
  • 1 erőspaprika
  • 1 ek őrölt pirospaprika
  • 3 db tojás
  • 1 el oregánó
  • 6 db bazsalikom levél darabolva vagy 1 tk szárított

img_0217.JPG

Elsőnek melegítsük fel az olajat, ehhez adjuk a paprikát, amelyet megpárolunk (az erős paprika később kerül bele). Amikor a paprika kész, kiszedjük, félretesszük. A serpenyőbe tesszük a hagymákat és a paradicsomot és 10-15 perc alatt készre főzzük, a legjobb a jó leves paradicsom.

img_0216.JPG

Ehhez visszaadjuk a paprikát, sózzuk,borsozzuk, belemorzsoljuk a fetát a túrót és összefőzzük az egészet.

img_0218.JPG

Amikor már homogén az egész bele kerül 3 db tojás felverve és az erős paprika darabolva, a bazsalikom és az oregánó. Gyorsan készre főzzük,kenyérrel, péksüteménnyel tálaljuk. Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Nemzetek konyhája Egészség vega és tészta Albán