2021. nov 18.

Retkes csirke

írta: Petőcz Szabó András
Retkes csirke

Ezt az ételt az az ötlet szülte, hogy valamikor készítettem majdnem ugyanígy egy karalábés csirkét. A karalábét drágának tartottam, így jött az ötlet, hogy valamivel helyettesíteni kellene. Ekkor körbenéztem a hűtőben, és egy hatalmas jégcsap retket találtam benne. Mivel szeretjük a retket, úgy gondoltam, hogy abból készítem el ezt az ételt.

retkes_csirke.jpg

Hozzávalók: 1 nagy jégcsap retek, kb. 1 kiló csirkecomb, 2 nagy gerezd fokhagyma, olaj, só, bors, őrölt fűszerkömény, 2 ek. liszt, 1 mk. pirospaprika. 1 nagy poharas tejföl, 1 csokor kapor.

A csirkecombokat kevés olajon mindkét oldalt kifehéredésig elősütjük, majd kiszedjük az edényből. Eközben a retket meghámozzuk és falatnyi darabokra felvágjuk. A visszamaradt zsiradékba egy réteg retket, rá az elősütött hús, majd a maradék retek kerül. Annyi vizet adok hozzá, hogy ne lepje el teljesen, mert a retek is enged ki főzés közben levet magából. Ízlés szerint fűszerezem, hozzáadom a reszelt fokhagymát is és közepes lángon addig főzöm, míg a csirke megpuhul. Ekkor kihalászom a húsokat. Szokásos módon rántást készítek, ekkor kerül bele a pirospaprika is, adok a rántáshoz 2 dl. vizet. Ezzel és a tejföllel összeforralom a retket, majd visszateszem bele a húsokat. Apróra vágott kaporral tálalom.

Szólj hozzá

Magyar Húsok és halak Egészség vega és tészta