2022. ápr 09.

Hagymás csirkemáj

írta: Petőcz Ferenc
Hagymás csirkemáj

hagymas_csirkemaj.jpg

Amikor ezt az ételt késztettem már nagyon vártam a tavaszt, sokat nem akartam vacakolni és éppen a májat kívántam meg. Ha ez a három dolog így összepasszolt abban a pillanatban készült is ez a fejedelmi gyors étel.

Hozzávalók:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 ek zsír
  • 70 dkg csirkemáj
  • 2 tk majoránna
  • 4 marék koktélparadicsom
  • 3 szál újhagyma vagy 1 póréhagyma (itt most az utóbbi)
  • lilahagyma 1 fej

A vöröshagymát felkarikázzuk, az olvasztott vajon megpároljuk, ehhez adjuk a tisztított, aprított májat, fűszerezzük majoránnával. Amikor a máj elkészült rádobjuk a darabolt paradicsomot, az aprított póréhagymát, karikázott lilahagymát, gyorsan összeforgatjuk és nem főzzük tovább, így a zöldségek roppanósak maradnak. Párolt rizzsel, bulgurral vagy frissen sült kenyérrel tálaljuk. Csak tálaláskor sózzuk, gy a máj nem keményedik ki.

Ugye, mondtam, gyors és finom. Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Húsok és halak Egészség vega és tészta