2023. sze 27.

Citromos-kapribogyós rája fehér borban párolva

írta: Petőcz Ferenc
Citromos-kapribogyós rája fehér borban párolva

6 adag

r4.jpg

Ennek a receptnek a története nem most kezdődött. Tízen évvel ezelőtt a kedvenc görög városkában láttam a helyi halboltban -ahol visszatérő vásárló vagyok- ráját. Mindig csak 1-2 darab volt vagy az sem, de sosem adták el, így nem jutottam hozzá. Idén Horvátországban járva az egyik nagykereskedelmi lánc halpultján állandó termék volt a rája, így nekem már csak egy jó recept kellett hozzá, így alkottuk meg ezt az ételt.

r5.jpg

Hozzávalók:

  • 60 dkg rája filé
  • frissen őrölt bors
  • 2 ek apró kapribogyó
  • 1 citrom
  • 1 dl száraz fehérbor
  • olívaolaj
  • 4 gerezd fokhagyma

A rája 1400 Ft/kg áron nem volt drágának mondható és még akkor sem, ha felpucolás után marad a 60 dkg halhús. A hal uszonyait levágjuk a gerincről, megnyúzzuk. 

r1.jpg

r2.jpg

r3.jpg

Az így kapott filéket sózzuk, borsozzuk. Egy hőálló edényt kikenünk olívaolajjal, hagyma és citrom karikát rakunk bele, erre helyezzük a filéket. a filékre ismét hagyma, karikázott fokhagyma és citrom kerül, Rászórjuk a kapribogyót, meglocsoljuk még olívaolajjal és ráöntjük a bort. 

r6.jpg

200 fokon készre sütjük, rizzsel tálaltam, de bármilyen köret jó hozzá.

Jó étvágyat!

 U.i.: A hal gerince jó halleves alaplébe.

Szólj hozzá

Húsok és halak Egészség vega és tészta