2023. nov 08.

rakott gyapjas tintagomba Petőcz-módra

írta: Petőcz Szabó András
rakott gyapjas tintagomba Petőcz-módra

Egy nagy gombász kolléganőm tegnap meglepett egy tál gyapjas tintagombával. Még aznap szedte őket. Ő délutános volt, én délelőttös. Nagyon megörültem neki, mert nagyon szeretjük a gombákat. A munkából hazafelé menet azon gondolkoztam, hogy mit is csináljak belőle. Hamar szétfolyik, hosszasan tárolni csak fagyasztva lehet. A fagyasztó meg mint mindig, most is dugig van... Körül néztem a hűtőben, kamrában és az otthon talátakból össze dobtam ezt az ételt. Bármilyen hússal el hehet készíteni.

rakott_gyapjas2.JPG

Hozzávalók: 500 gramm darált hús, 20 dkg bulgur, 1 nagy pohár tejföl,1 fej vöröshagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, só, bors, kakukkfű ízlés szerint, 2 dl víz, 20 dkg reszelt gouda sajt, kb. 0,5 kg gyapjas tintagomba.

rakott_gyapjas1.jpg

gyapjas2.jpg

Elkészítés: A sütőt előmelegítjül alsó-felső fokozaton 200 fokra. A darált húst egy nagyobb tálba öntjük, hozzáadjuk az apróra vágott vöröshagymát, a reszelt fokhagyát, bulgurt, fűszereket. Alaposan összegyúrjuk a tejföllel. Egy közepes méretű tepsi alját vékonyan kiolajozzuk. A tepsi alját kirakjuk a kisebb darabokra hosszában feldarabolt gombával, a fele mennyiségű hús keverékkel befedjük, hozzáadjuk víz felét. Újabb rétegezés következik, erre jön a maradék víz. A reszelt gouda satjjal megszórjuk. Az előmelegített sütőben kb. egy óra alatt megsütjük. Ha elkészült, akkor egy kicsit hűlni hagyjuk, így könnyebben és szépen lehet szeleteni.

Szólj hozzá

Magyar Húsok és halak Egészség vega és tészta