2017. feb 26.

Szalonnás-sajtos rakott paszternák

írta: Petőcz Ferenc
Szalonnás-sajtos rakott paszternák

Elkészítés: 1 óra

kaja1.jpg

Szalonnás- sajtos paszternák
Sokáig szemeztem a boltok polcain található paszternákkal, de mivel eddig nem találtam olyan receptet, fel lehetne használni, csak szemezés maradt. Mostanában a kezembe került egy ételleírás, és már nyúltam is felé, hogy hazavigyem! Roppant egyszerű, de annál finomabb étel lett a végeredmény!
Hozzávalók: 60 dkg paszternák, 4 ek vaj+ a tepsi kikenéséhez, 25 dkg bacon, 250 ml cukrozatlan habtejszín, 3 gerezd fokhagyma, őrölt fehér bors, só, 25 dkg reszelt sajt.
A paszternákot meghámoztam, felkarikáztam ( a vastagabbakat kettévágtam), épp csak annyi vizet adtam hozzá, hogy épp csak ellepje, amit felforrás után sóztam meg. Mikor roppanósra főtt, leszűrtem, 4 ek vajjal jól összeforgattam. A bacont száraz serpenyőben kisütöttem. A tejszínt összeforraltam a reszelt fokhagymával, majd sóztam, borsoztam, és belekevertem a reszelt sajt háromnegyedéd. a sütőt előmelegítettem 200 fokra. Kivajaztam egy tűzálló tálat, majd elkezdtem a rétegezést a paszternákkal, jött a bacon, majd a sajtos mártás, és ezt a lépést még egyszer megismételtem. Arra vigyáztam, hogy a sült szalonnából maradjon a tetejére is! A végén a maradék negyed reszelt sattal megszórtam, az előmelegített sütűben pirosra sütöttem. Hagytam kissé kihűlni, mert így lehet szépen feldarabolni.

A receptet: Szabó András készítette

Szólj hozzá

Egészség vega és tészta