2019. ápr 24.

Házi medvehagymás pesztó

írta: Petőcz Szabó András
Házi medvehagymás pesztó

Most hogy végre itt a medvehagyma sajnos rövid ideig tartó szezonja, úgy gondoltam hogy pár üveggel elrakok ebből a nagyon erősen fokhagyma ízű levelekből. Az olasz konyha egyik tészta feltétje roppant egyszerű és gyorsan elkészíthető. Földimogyorót helyetesíthetjük napraforgó béllel, vagy fenyőmaggal, bár ez utóbbi kissé költséges, ezért helyettesítettem könnyen és olcsón beszerezhető alapanyaggal.

dsc02516.JPG

Hozzávalók: 5 csokor medvehagyma, fél kg. spenótlevél, 20 dkg. sózozz földimogyoró, extra szűz olívaolaj

dsc02509.JPG

Elkészítés: A növények leveleit alaposa megmossuk, leszárítgatjuk, jól leitatjuk róluk a nedvességet, csak a hibátlan leneleket használjuk fel. A földimogyorót késes aprítóban morzsás állagúra daráljuk, egy nagy tálba átöntjük. Majd a növényeket összetépkedjük, adagonként a késes aprítóban, amiben a mogyorót is aprítottuk, kevés olívaolaj hozzáadásával összeturmixoljuk. A kész adagokat az aprított mogyoróhoz hozzáadjuk. Alaposan összekeverjük egy fakanállal. Kicsi, fertőtlenített üvegekbe töltjük, annyi olajat öntsünk a tetejére, hogy kb. egy centire ellepje, ez fogja tartósítani a pesztonkat. Rácsavarjuk a tetejüket, és berakjuk a hűtőbe. 

Egy üveget félre tettem, hogy ellenőrizzem az ízét, gyorsan kifőztem a kedvenc tésztámat, összekevertem a friss pesztóval, megszórtam friss parmezánnal, és felfatuk. 

Szólj hozzá

Olasz Nemzetek konyhája Tartósítunk Egészség vega és tészta