2017. jún 27.

Kovászos uborka

írta: Petőcz Szabó András
Kovászos uborka

2017_0625_133.JPG

Egy nagy kedvencemet teszem most közzé, úgy ahogy én szoktam készíteni. Kimondottan behűtve szeretem, és még el se fogy, máris készül a következő adag. Egyik ismerősömtől kaptam egy újabb receptet, amit hamarosan el is fogok készíteni.  Kitűnő frissítő, és isteni kísérője magyaros konyhánknak. Én még a zsíros kenyérre is szoktam belőle karikázni. 

2017_0625_130.JPG

Hozzávalók egy 5 literes üveghez:

Kb. 2,5-2,8 kg kovászolni való uborka (méretfüggő), 5-6 gerezd fokhagyma, 1 csokor fás szárú kapor, 5 ek só, szikkadt kenyér, és víz a felöntéshez.

Elkészítés:

A kovászolni való uborkákat kb. fél órára vízbe áztatom, hogy az uborkára tapadt sár, szennyeződés felázzon. Kefével szoktam megsikálni őket, ezt a kefét csak ilyen helyzetekre tartogatom. Hosszában mindkét oldalon 90 fokkal elforgatva bevagdosom. A kapor leveleit és a virágos részt az üveg aljára rakosgatom. Ezután kirakom egy réteg uborkával, amit hosszában helyezek bele. A réseket kitöltöm a kapor feldarabolt szárával és a fele mennyiségű fokhagymával. addig ismétlem az előző műveletet, míg az üveg megtelik. Annyi helyet hagyjunk, hogy a szikkadt kenyeret fehér anyagba csomagolva még el tudjuk helyezni a üvegben. Sózom, majd felöntöm annyi vízzel, míg az üveg megtelik. Tányérral lefedve meleg helyre teszem. Kb. 2-3 nap alatt elkészül. Ha elkészült, vödörbe rakom át, és irány a hűtőszekrény! Még a levét is fel szoktuk használni!

Szólj hozzá

Tartósítunk Szabadban láttuk főztük